Saturday 9 July 2011

Catalyst Natural Fibre Drink: Detox Your Body, Naturally!

Usus dianggap organ yang penting kerana diketahui mengandungi berjuta-juta mikroflora yang berperanan untuk menjaga kesihatan. Mikroflora atau bakteria di dalam usus terbahagi kepada dua iaitu bakteria baik dan juga bakteria berbahaya. Bakteria berbahaya (patogenik) boleh menyebabkan penyakit manakala bakteria baik berperanan memelihara kesihatan.


Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya “pengalihan kuasa” bakteria baik menjadi jahat di dalam usus termasuklah jangkitan bakteria dan virus, stress, rawatan antibiotic, alcohol, pola makanan, kimoterapi, radiasi dan iklim.


Catalyst Natural Fiber Drink mengandungi prebiotik yang merupakan sumber makanan yang menggalakkan pembiakan bakteria baik dan menghasilkan keseimbangan mikroflora tersebut di dalam kolon.


Catalyst Natural Fiber Drink juga bersifat bifidogenik iaitu bahan yang menggalakkan pertumbuhan bakteria bifidus (bifidobakteria). Prebiotik di dalam Catalyst Natural Fiber Drink membantu menambahkan keseimbangan kuman baik untuk mencegah dan merawat penyakit.


Fungsi sistem penghadaman penting untuk poses metabolisme tubuh, serta menjaga kesihatan fizikal dan mental. Selain mengandungi fruktan yang merupakan serat buah-buahan yang mudah larut di dalam air. Garam tisu biokimia yang terdapat di dalam Catalyst Natural Fibre Drink bertindak khusus:
• Membantu memerangkap gula berlebihan
• Menurunkan kadar kandungan gula dalam urin dan darah (sekaligus merawat masalah kencing manis)
• Mengikat lemak-lemak dari dalam perut
• Melancarkan peredaran darah dalam badan
• Menyihatkan dan menguatkan jantung


Faedah Catalyst Natural Fibre Drink


1. Berat badan berlebihan (kegemukan)
Pengambilan Catalyst Natural Fibre Drink akan memekatkan isi perut, menyebabkan timbulnya rasa kenyang dan selera makan akan menurun. Ini akan membantu mengurangkan berat badan dan menguruskan badan.


2. Gastrik
Selain makanan pedas dan stress, gastric juga disebabkan oleh bakteria H. Pylori yang dapat hidup di dalam perut berasid. Catalyst Natural Fibre Drink penting untuk menjana pembiakan bakteria lactobacilli yang mampu menguatkan sistem pertahanan usus dan mencegah jangkitan.


3. Kembung perut
Berlaku akibat penambahan gas di dalam saluran intestinal gastro kerana proses fermentasi (penapaian) dan pereputan makanan yang tidak dihadam oleh bakteria. Kembung juga berlaku kerana ketidak-serasian susu (laktos-intoleran) di dalam badan dan pertumbuhan bakteria pathogen. Catalyst Natural Fiber Drink yang tidak mempunyai laktosa akan dapat membantu sistem penghadaman dan menggalakkan keseimbangan bakteria di dalam usus.


4. Diabetes
Lemak-lemak, gula berlebihan serta hampas pencernaan akan diserap oleh serat menyebabkan masalah longgokan lemak dan kolestrol dalam badan dapat diatasi. Ini sekaligus membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan air kencing, melancarkan peredaran darah serta menguatkan semula jantung.


5. Sembelit
Catalyst Natural Fiber Drink mencegah konstipasi (sembelit) dengan menambah isipadu air dalam feces (najis), menjadikannya semakin berat, sekaligus melancarkan proses pembuangan air besar.


6. Mengurangkan risiko kanser
Nilai pemakanan yang terdapat di dalam Catalyst Natural Fiber Drink mampu memnentang pertumbuhan kanser di dalam kolon dan beberapa bahagian lain sistem penghadaman. Ia meneutralkan enzim berbahaya yang boleh mengubah prokarsinogen kepada karsinogen yang aktif untuk meransang sistem pertahanan tubuh menentang aktiviti sel tumor.


7. Kolestrol
Catalyst Natural Fiber Drink bertindak dengan dua cara: memecahkan kolestrol supaya mudah dibuang atau menyerap terus kolestrol tersebut dari usus.


Catalyst Natural Fiber Drink adalah rumusan terbaru untuk membantu anda:


• Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
• Mengekalkan sistem penghadaman yang sihat
• Meningkatkan fungsi usus dengan cara menyeimbangkan mikroflora, mengurangkan sembelit, dan meningkatkan pergerakan usus.
• Merawat masalah cirit-birit.
• Mengurangkan serum kolestrol dan diabetes (kencing manis)
• Membolehkan nutrient diserap dengan sempurna
• Membersihkan darah dari toksin
• Mencegah jangkitan yang disebabkan oleh kuman berbahaya


Cara Penggunaan
1 sachet sekali sehari dibancuh menggunakan air suam. Selepas mengambil Catalyst Natural Fiber Drink, minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.


Sebarang pertanyaan lanjut, jangan malu-malu tanya kami!


SS Catalyst: Providing the best of Catalyst™ to you.
019-7013181 (Syahira Shukri)
013-7975339 (Syahreen Samsuri)
sscatalyst@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Hello you! Thank you for dropping by our humble blogshop. Got yourself some questions? Write it up and we'll get back to you as soon as possible!

XO,
Syahreen & Syahira
SS Catalyst : Providing The Best of Catalyst to You