Wednesday 6 July 2011

Lagi Kebaikan Minyak Kelapa Dara

Assalamualaikum, dan selamat hari Rabu semua!


Dua tiga hari lepas saya melepak dekat bilik kawan saya, Aqilah Hamzah. Cik Qila ni memang rajin beli majalah-majalah yang bagus. Solusi, Anis, Mingguan Wanita dsb. Saya pun selak-selaklah Majalah Anis keluaran Januari 2011. Tajuknya, "Kembali kepada Santan". Naluri saya sebagai pengedar Catalyst VCO pun kuat berkata-kata, "Ira, macam wajib baca je ni." Haha. Dramatik kan?


Jadi ini dia hasil bacaan dia. Isi utama artikel tu ialah tentang Asid Laurik yang sememangnya banyak dalam minyak kelapa dara keluaran Catalyst. Jom tengok!







Artikel daripada:
Suraiya Pauzi (Kolum "Sihat Anggun", Anis, Januari 2011)


Antara isi utama artikel ini tentang kelapa ialah:


Penyakit jantung yang dihidapi oleh kebanyakan orang bukanlah disebabkan oleh minyak kelapa atau santan tetapi dari unsur lain yang hadir dalam makanan seperti, marjerin, keropok, makanan panggang, burger, roti canai, mentega dan makanan terproses lain. Juga daripada santan yang telah telah diubahsuai dengan minyak hidrogen. 


Santan tidak bertukar kepada kolestrol mudarat terhadap arteri. Malah penduduk dunia yang banyak bergantung kepada kelapa sebagai sumber utama lemak, didapati bebas daripada penyakit jantung.


Penyelidikan mengesyorkan orang dewasa  biasa boleh mendapat manfaat daripada 24gram Asid Laurik setiap hari. Ini boleh didapati dengan memakan setengah sudu makan minyak kelapa, 10 auns santan asli, atau 7 auns kelapa mentah sehari. Anda juga boleh juga mengamalkan pengambilan minyak kelapa dara yang terbukti baik untuk kesihatan


Ok. Ayat yang terakhir tu memang original dari artikel ok? SS Catalyst tak propa tambah-tambah naa. Quote 100% asli! Jadi, untuk kekal sihat, makanlah makanan yang datang dari kelapa. Santan teguk secawan sehari. Nak? Tak pun kunyah kelapa mentah 7 auns sehari. Lipat dalam daun macam makan sireh. Nak? Hehehe.


Buat apa susah-susah? SS Catalyst ada jual produk minyak kelapa dara yang berkualiti tinggi daripada Catalyst. Ada dalam bentuk kapsul sofgel yang mudah ditelan atau cecair. Cuma ambil 2 biji atau 2 sudu sehari, sebelum atau selepas makan, siang atau malam. Senangkan? :)


Catalyst Virgin Coconut Oil
60 Premium Softgel Capsule
RM39.90 (SM) | RM43.90 (SS)



Catalyst Virgin Coconut Oil Pure Oil Liquid
RM39.90 (SM) | RM43.90 (SS)



Sempena tengah sibuk nak puasa (dan ganti puasa) ni, eloklah kita kekalkan tahap kesihatan yang terbaik kan? Jom beli! Hehe.


Ps. Cik Qila kita pun pengguna Catalyst VCO tau? Tengs nyonya! Hee..


Sebarang pertanyaan lanjut, jangan malu-malu tanya kami!

SS Catalyst: Providing the best of Catalyst™ to you.
019-7013181 (Syahira Shukri)
013-7975339 (Syahreen Samsuri)
sscatalyst@gmail.com

2 comments:

  1. welcome nyonya..sila bayar royalti kat bilik..ahaha :p

    ReplyDelete
  2. Aku dah bagi rumet ko makan bubur tu semalam. Kira oklah tu. Hehe!

    ReplyDelete

Hello you! Thank you for dropping by our humble blogshop. Got yourself some questions? Write it up and we'll get back to you as soon as possible!

XO,
Syahreen & Syahira
SS Catalyst : Providing The Best of Catalyst to You